>> ANIANUS KÖNYVTÁR - JEDLIK ÁNYOS GIMNÁZIUM (CSEPEL) <<
>> ANIANUS KÖNYVTÁR - JEDLIK ÁNYOS GIMNÁZIUM (CSEPEL) <<
Nyitva tartás: Hétfő 8:30-9:30, 12:15-13:15 =o= Kedd 9:30-14:15 =o= Szerda 9:30-10:30, 11:30-14:00 =o= Csütörtök 8:30-10:30, 13:15-14:15 =o= Péntek 9:00-12:15

Elérhetőségeink: //anianus.gportal.hu +36 1 276 1133/20. mellék    anianus@gportal.hu   Admin: szgá                                   A Jedlik Ányos Gimnázium (Budapest) hivatalos honlapja               

 

 
Állj meg, te ÓRA...
 
ITT LÉPHETSZ BE!
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ANIANUS FŐMENÜ
 
DIÁKOK MENÜJE
 
DIÁK-TANÁR LINKSÁV
 
DÖGÉSZEK BOX
 
FILOSZOK BOX
 
MŰVÉSZEK BOX
 
TESTNEVELŐK BOX
 
EGY KATTINTÁSRA!

Könyvtárporta. A fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala

Kutató Tanárok Országos Szövetsége

Tehetségháló. Tehetségportál (Szerkeszti: Bondzsér Zita)Magyar Géniusz Portál

EDULINE - a HVG magyar oktatással, oktatáspolitikával, tanulással, továbbképzéssel foglalkozó szájtja.Educatio Press. Magyar Oktatási Hírügynökség

DUE Online - a Diákújságírók Egyesületének honlapja

Info Rádió - a hírportál! Diákkapu. Nagyon jó, értékes tartalmakkal rendelkező portál; sajnos, ahogy látom, 2010-ben abbahagyták...

OFŐ. Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének honlapja - nem csak ofőknek (:D)Fővárosi Oktatási Portál - nem csak tanároknak!  ;))

A Jedlik Ányos Gimnázium is tehetségpont. Ismertetés a Magyar Géniusz Portálról

*****************************

*****************************

 
SZAVAZÁS - VOKS HUMANA
1_Napi_olvasás_időtartama
Mennyi időt olvasol naponta? (nem tankönyvet vagy kötelezőt)

Semennyit. Nem szeretek olvasni.
Semennyit. A tanulás miatt nincs időm rá.
Semennyit. Az edzések miatt nincs időm rá.
Semennyit. A különórák miatt nincs időm rá.
Kb. napi 15 percet.
Kb. napi 30 percet.
Kb. napi 60 percet.
Kb. napi 90 percet.
Kb. napi 120 percet.
Napi 120 perc fölött.
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
> IKT / E-LEARNING
> IKT / E-LEARNING : Változó iskola

Változó iskola

Változó_iskola  2013.03.07. 02:15

A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Intézete jeligés novellaíró, ill. esszéíró pályázatot írt ki -"Változó iskola" címmel, két kategóriában (diák, tanár). A beküldési határidő 2013.02.20. volt. 48 pályamű érkezett be, most ezek itt az Anianuson is olvashatók. A neveket nem tudjuk, ezért a jeligét szerepeltetjük "szerzőként". Szavazni is lehet(ett) a különdíjért, de csak március 8-ig. Nagyon érdekes, tanulságos írások, érdemes - a pályázattól függetlenül is - elolvasni közülük néhányat. Admin (szgá) http://nevelestudomany.webnode.hu 


        Folyamatosan változó korunkban véleményem szerint a közoktatás alapfeladata: szakmai, érettségire és továbbtanulásra felkészítő oktatás. Azt gondolom, hogy az intézményi működés alapfeladatának törvényes ellátását szolgálja a közoktatási törvény az alapító okirat és egyéb jogszabályokban meghatározott feladatok. Pedagógusként kötelességemnek érzem a jogszabályok: pedagógiai program, szervezeti és működési szabályzat, házirend és a minőségirányítási program által biztosított keret betartását, az információs és kommunikációs technológiák alkalmazását tanítási, tanulási alkalmazásakor. Úgy tartom, mindennapos képzési elfoglaltságomban segít a technika alkalmazása. Hangsúlyozom, hogy a működési keretet átfogó jogszabályokat és kötelezettségeket azonban élettel kell megtölteni. Gondoljuk meg gróf Klebelsberg Kunó gondolatát „Optimizmus nélkül igazi pedagógus el sem képzelhető”. Feltételezhető, hogy a tanár szubjektivitása szolgálhatja tanítványai körében a használt kommunikációs technológiák megismerését, alkalmazását. Tanulói számára optimizmusával és dialógusával felhívja a figyelmet a folyamatos információs haladásra és ezt biztosító élethosszig tartó tanulásra.

         Az információs rendszer fejlődése elvárja haladjunk a korral. Elmúlt időintervallumokban is megfigyelhető, hogy az oktatás együtt haladt a technika fejlődésével. Állításomat a történelem is alátámasztja. Tudósok találmányai az emberiség javát szolgálták. Véleményem szerint oktatási nevelési kommunikációs módosulás részét képezi az átalakuló tanári tanórai tanítási módszerek. Nem is olyan régen a tanár tekintélyére és tudására épülő tanítás alakul át a tanítási módszertan tanár diák segítőéjé. Ebben a módszertanban hangsúlyosan megjelenik az egyéni foglalkozás, csoport munka, háttérbe szorítva a frontális, közösségi munkát. Mai kor innovációs alakulásának képzeletbeli lobogójára valaki az alábbi idézetet írta „gondolkozz globálisan- cselekedj lokálisan”. Véleményem szerint jobban megértjük a világot, benne önmagunkat és a ránk bízottakat, ha a világra ablakot nyitunk, kitekintünk és egy kicsit magasabbra szállunk. „ A tanulás nem szégyen, a tudatlanság viszont igen” mondhatjuk mi is a híres római költővel, Vergiliusszal, lehetőségeink sorra jelenik így meg. Közoktatásban észrevételem szerint ilyen eshetőség közzé tartozik ma az internet, számítógép, laptop, tablet pc, okostelefon, projektor, interaktív táblagép, animáció és digitális tananyag használata. Fel sem tűnik rohanó világunkban, hogy nem is olyan régen még a tv, magnó, cd lejátszó, diavetítő és írásvetítő töltött be fontos szerepet az oktatásban. Az információs rendszerek modernizációja meglátásom szerint több úton történhet a közoktatás területére vonatkozóan: magasabbról-fentebbről a felsőoktatás részéről, alulról az általános iskolák felől, valamint a külső környezet részéről. Úgy tartom, a középiskola kulturális szinten missziós szerepet tölt be, amivel végzett növendékei egy életre meghatározó élménnyel, tudással gazdagodnak. Amennyiben elismerjük, hogy „hidakat építs ne falakat” állt a berlini falon, akkor nem csak tanár-diák, de iskolák közötti kommunikációs kapcsolattartás is fontos része a sikeres oktatásnak és nevelésnek. Hidat építünk a mögöttünk levőkkel: - általános iskola - diákjaink jövetele. Feladatunk itt a különböző információs felkészültséggel érkezők felzárkóztatása és felkészítése a továbbtanulásra. Hidat az előttünk levőkkel - felsőoktatás- tanítványaink távozásával. Hidat az iskolai életre hatást gyakorló külső környezettel. Közoktatásba bekerülőknek pedig lehetőségük van hidat építeni iskolánkkal: tanórákon való részvétel, iskolai eszközök használata mellet az iskolai életközösség információs szervezésével, szakkörök, fakultációk, házi versenyek rendezésével, lexikális tudás bővítésével: szaklapok, folyóiratok tanulmányozásával és felsőoktatás által irányított versenyeken való részvétellel. Az elektronikus oktatás lehetőségei közzé tartozik a digitális tananyag, amelynek használati előnyei a folyamatos frissítés, aktualizálás. Feltételezésem szerint idő, papír és tankönyv költség csökkentése sem utolsó szempont. Tanórák oktatási minőségét pedig rövid időn belül lehet javítani. Tanórákon laptop, tablet pc használat során szemléletesebben és könnyebben tudunk haladni, kevesebb időt elöltve egy témánál. Az így megmaradt időt több dologra fel lehet használni, mint pl. gyakorlásra. Elektronikus oktatás magával hordozza az otthonról való tanulás lehetőségét is. Azt gondolom, első lépcsőben ide tartozik házi feladatok adathordozókon való beadása, drót postán való beküldése, web kamerán történő kapcsolat tartás pedagógusával. Fenntartva állításomat ezzel mind utazási idő és oktatásra szánt tankönyvi költség spórolható meg. A közel jövőben pedig az otthonról való tanulás magasabb lépcsőfoka miatt előfordulhat iskolaépületek megóvása és rezsi költségének csökkenése. Elismerem, hogy az információs technológiák beszerzése nem olcsó, de mellette szól, hogy költség átcsoportosítással, támogatókkal, pályázat adta lehetőséggel és intézményi jótékonysági bál bevételével szinten tartható, fejleszthető. Feltételezem diákok iskola választásánál - nyílt nap- is szempont lehet kommunikációs technológiákkal jól felszerelt modern tanintézmény. Hagyományos tananyag pedig bizonyos év elteltével elavul és frissíteni muszáj, amely szerkesztése és kiadása egyre nagyobb összegbe kerül. A verbális kommunikációt azonban meggyőződésem a technikai fejlődés ellenére is fenn kell tartani. Minden napos képzés során látom, hogy órán levő - igyekvő- diákjaim egy része szabad idejükről lemondva képzik magukat, felfele haladva a műveltség létráján. Növendékeim másik csoportja - lustábbja- pedig, sajnos társaiktól lemaradva alapvető olvasási, helyesírási hiányosságokkal küzdenek. Feltételezem, hogy ilyen nagy kommunikációs változás diákjainknak nem csak előnyére, de sajnos hátrányai is származhat. Úgy tartom, vannak hátrányok, amelyek a számítógépet érik, ilyen a számítógépes vírusok, diákjaink pénztárcáját kitevő online átverések. Komolyabb pszichés jellegű tünet megeshet a cybernullying (internetes kiközösítéssel) vagy az online zaklatással. Meghasonlott diákjaink információs technikai vívmányoktól, édesanyanyelvünk ápolása mellőzésével pedig Czakó Gábor kifejezéseivel élve „lumpenizálodására” kerül sor, és növendékeinkből „konzum idióták” válhatnak.           

        Az iskolai alapdokumentumokhoz visszatérve, úgy vélem a megfelelő információs és kommunikációs technológiák területén is létre kell hozni az internet felhasználásához való gyakorlati lehetőségeket, jogokat és kötelezettségeket. Azt gondolom, hogy az információs technológiák alkalmazása nem csak szép, de veszélyes, amelyet törvényes módon megfelelően kontrolálni kell. Hangsúlyozom a képzés elsődleges feladata, Hamvas Béla azon gondolatával azonosulva a „belső tudás fölélesztése”. Véleményem szerint a pedagógus egyéniségéből sugárzó tekintete, tudása és diákjaihoz fűződő szeretete segít az internetes technológiák labirintusában, együttműködve a szülőkkel és hatóságokkal. Ahogy valaki írta „a tudás bölcsebbé tesz, a szeretet felemel” Úgy tartom, ebben a nemes cselekedetben támaszkodhatunk Eötvös József volt vallás - és közoktatásügyi miniszterre „Félig sem fontos az, amit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy tanítjuk. Amit az iskolában tanultunk legnagyobb részét elfelejtjük, de a hatás, melyet egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.”

Felhasznált irodalom

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet www.ofi.hu

Digitális tankönyvtár www.tankonyvtar.hu

  • Magyar Rádió 1, Kossuth Rádió Napközben c. műsora 2013. február 4-5
  • Gróf Klebelsberg Kuno Politikai Hitvallása: Az Athenaeum Kiadása Budapest, 1935                                 
  • 1928 Neonacionalizmus. 309.l.
  • Czakó Gábor: Beavatás - esszék - Igen Katolikus Kulturális Egyesület, Budapest, 2000.
  • Közoktatási intézmények alapdokumentumai: Pedagógiai program, Minőségirányítást program, Szervezeti és Működési Szabályzat, Házirend

 
és dőlj össze, NAPTÁR!
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
MI VOLT EZEN A NAPON?

 
BLOG+ (BETEKINTŐ)
Friss bejegyzések
2014.10.06. 11:13
2013.10.01. 02:44
2013.10.01. 01:43
2013.04.30. 17:25
2013.04.10. 23:41
Friss hozzászólások
 
MAIL DIRECT!
 
FÓRUMOK
 
SZÖRCS(ÖGÉS)
   
 
Google


WWW Anianus Kt.
 
     

 

 
JOPLIN S RAGTIME
 
M E S E S A R O K
 
ANIANUS-CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
SZÁMLÁLGATOM...
Indulás: 2005-10-14
 
>> Ha Téged is érint, kattints, olvass, ne maradj le az aktuális infókról! <<

Közösségi Szolgálat Portál   Közösségi Szolgálat PortálA nemzeti köznevelési törvény szerint az érettségi vizsga megkezdésének feltétele ötven óra közösségi szolgálat teljesítése, amelyet első alkalommal a 2016. január 1-je után érettségi vizsgára jelentkező tanulóknak kell igazolniuk. Ez a 2012/2013. tanévben – tehát az idén – 9. évfolyamos középiskolai tanulókat már érinti. A tanulók számára a középiskolák a 9–11. évfolyamon lehetőség szerint három tanévre, arányosan elosztva szervezik meg a közösségi szolgálat teljesítésére alkalmas tevékenységeket. Bővebben

 

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre